banners_new_inside-03

פעילות גופנית ונוגדי קרישה

אין מניעה לבצע פעילות גופנית במהלך טיפול בנוגדי קרישה. פעילות גופנית מסייעת בשמירה ובבקרה על המשקל. דבר זה מסייע בבקרת לחץ הדם ומניעת משקל עודף ולפיכך מפחית את הסיכון להתפתחות סוכרת. בנוסף, פעילות גופנית משמרת את השרירים חזקים ואת המפרקים גמישים. דבר זה משפר יציבה ומפחית את הסיכון לנפילה.

כמו כן, אין מניעה להמשיך בשגרת הפעילות הגופנית שקדמה לנטילת נוגדי הקרישה. עם זאת, יש להתייעץ עם הרופא המטפל בטרם מתחילים תוכנית אימון חדשה על מנת להבטיח שהיא מתאימה לבריאותך הכללית ואינה מעלה את הסיכון לחבלה.

איזה סוג פעילות טוב ללב שלי? כלל אצבע הוא שסוג הפעילות הגופנית ועוצמת האימון צריכים להיות מותאמים לרמה הנוכחית של התפקוד והיכולת הפיזית. על המטופל להיות מודע לסימני האזהרה של גופו ולהקפיד על שתייה מרובה של מים או מיצי פירות במהלך האימון.

10 סוגי ספורט פופולריים למטופלים בנוגדי קרישה

רכיבה על אופניים – רכיבה משפרת סבולת ואספקת חמצן. רכיבת אופניים תחרותית המצריכה יכולות גבוהות צריכה להיות מותאמת למצב הגופני. מסלולי רכיבה אתגריים באזורים הרריים אינם תמיד מתאימים בשל הסיכון לפציעות.

טיולי הליכה – טיולי הליכה בשטח משפרים את זרימת הדם, פעילות קרדיווסקולרית (הלב וכלי הדם), ובעלי אפקט מרגיע. חשוב להתאים את קצב ההליכה לתנאי השטח ולהימנע מהליכה בגבהים בהם רמות החמצן נמוכות (בשל הירידה ברמת החמצן בדם). הליכה בגבהים של עד 2,000 מטר אינה מהווה בעיה.

אימוני כושר / התעמלות – אימוני כושר תחת הדרכה מקצועית, לדוגמא במסגרת קבוצה לאימון לב-ריאה, משפרת סבולת, כוח, קואורדינציה וגמישות. רצוי שמאמן מוסמך יבחן את התנועות שמבוצעות במהלך האימון ויתקנן במידת הצורך.

שחיה – שחיה מפתחת את מערכת השרירים בכל הגוף ומעודדת שיפור ריאתי. לאחר ניתוח לב מטופלים יזדקקו לתקופת הסתגלות של כ-8 שבועות מאחר והשחייה מאמצת את החזה. לסגנון השחייה חשיבות רבה במקרה זה.

ריצה קלה – ריצה קלה הוכחה כמפחיתה את הסיכון למחלת לב. ריצה קלה מפעילה את חילוף החומרים בגוף של פחמימות ושומנים, מווסתת רמות אינסולין ומעודדת הפחתה בהורמון עקה (Stress hormone).

טניס / סקווש – טניס וסקווש אינם מתאימים לחולי לב. זאת בשל התנועות החדות או הפתאומיות העשויות לגרום לעליות חדות בלחץ הדם. לטכניקה המשמשת לביצוע התנועה ישנו תפקיד מכריע.

כדורגל – כדורגל הוא ספורט קבוצתי המעודד הנאה וריגוש. עם זאת, פעילות גופנית זאת מטילה עומס רב על מערכות השרירים, הגידים והעצמות. הסיכון לפציעה גבוה בהתאמה, בעיקר בקרב מבוגרים אשר אינם מאומנים בסוג זה של פעילות.

אימוני כוח – אימוני כוח בליווי מדריך הנם אימונים אידיאליים למפרקים ועמוד השדרה ושיטה טובה למניעת נפילות. אימונים אלו מאמנים לא רק את השרירים אלא גם מחזקים רצועות ועצמות. עם זאת, לאחר ניתוח לב חולים צריכים לנקוט במשנה זהירות ולבחור תרגילים אשר אינם מפעילים לחץ מופרז על החזה.

ריקוד – ריקוד הוא פעילות גופנית אידיאלית לחולי לב מבוגרים. בנוסף להתערות ואינטרקציה חברתית, מסייע הריקוד להעלאת רמת הקואורדינציה ושיווי המשקל יחד עם אימון יעיל למוח.

ספורט חורף – פעילויות ספורט-חורף טובות לשמירת כושרה של המערכת הקרדיווסקולרית בחודשים הקרים. פעילות סקי מישורית באזור פתוח לאורך זמן (Cross country) עדיפה על פני סקי במורד בשל רמת הסיכון הנמוכה לפציעה.

40_MA_Roche_32_59913
22_MA_Roche_05_57937
37_MA_Roche_28_59712
170505_Roche_Tag02_m02_440_2
  • נוסע לטיול בקרוב? ארבע עצות שימושיות לטיולים עם נוגדי קרישה
  • למד כיצד מזונות מסוימים יכולים להשפיע על ערכי ה-INR שלך